duminică, 25 ianuarie 2009

Universul Anicutei Brailescu


"Nimicuri pentru bucuria sufletului”

Sunt oameni si oameni. Unii incarcati de griji aleg sa se nchida in sine, altii insa sunt dispusi sa-si deschida sufletul si incerca sa uite de probleme. Doamna Anicuta Brailescu este una dintre aceste persoane. De an buni din nimicuri, dumneaei creeaza lucruri care bucura ochiul si sufletul.

- Cu ati descoperit aceasta pasiune?

- Am fost placut impresionata de frumusetea naturii. Orice imagine ma inspira si intr-o zi m-a decis sa reproduc ceea ce vad.

- De cat timp va indeletnici cu confecionarea unor astfe de lucruri?

- De foarte mul timp, as putea spune ca m-am nascut cu acest har.

- Ati urmat vreun curs de specialitate?

- Nu. Totul iese din imaginatie, din mana mea. De fapt, meseria mea este croitoria : in copilarie coseam pe ascuns fiindca bunica nu era de acord. Spune ca nu poate fi o meserie de viitor. Totul era ca o joaca. Dupa ce m-am maritat, am constatat ca avea dreptate : croitoria nici atunci si nici acum nu a fost si nu este o meserie de viitor.

- Ce materiale folositi?

- Aparent nu au nicio legatura unele cu altele crengile si scoicile. Zapada artificiala este un element nelipsit din lucrari. Folosesc nimicuri.

- Cum reusiti sa faceti din el aceste lucruri?

- Prin imaginatie. Copacul are o poveste frumoasa : intr-o seara priveam pe fereastra copaci incarcati cu zapada. Atunci m-am intrebat : Oare eu nu voi putea sa reproduc acest copac? A doua zi m-am apucat de lucru.

- Care au fost primii critici? Cine a avut incredere in capacitatea dumneavoastra de a da viata acestor obiecte?

- Sincer nu am avut niciodata critici. Toata lumea mi-a spus numai vorbe frumoase. Iar aceste vorbe m -au ajutat sa merg mai departe, sa continui sa lucrez.

- Cate ore pe zi lucrati?

- Depinde de felul in care imi contabilizez timpul. Totul necesita rabdare. Sunt fericita ca imi petrec zilele realizand ceva frumos si util totodata.

- Le comercializati ?

- Nu, nu le vand. Sunt multi cei care imi calca pragul si sunt mulumita pentru ca simt caldura si emotie cand imi privesc lucrarile.

- Nu v-ar tenta sa mai catigati un ban?

- Nu, desi bani sunt puinti, ma bucur de simpla prezenta a acestor obiecte in cass mea. In ziua de azi lumea este saraca. Cine ar avea nevoie de astfel de lucruri ?

- Obisnuiti sa le daruiti?

- Toata lumea care imi bate la usa, primeste de la mine cate ceva. Cunoscut sau necunoscut vreau sa le ofer tuturor cate o mica bucurie.

- De fapt ce este aceasta preocupare?

- Este un adevarat refugiu. Totul trebuie uitat la un moment dat si cupandu-mi timpul mai uit. De cand sotul meu a decedat mi-am dedicat timpul copiilot confectionari acestor lucruri.

- Ce inseamna pentru dumneavoastra aceste lucrari?

- Totul. Sunt universul meu. Nimicuri care pentr mine reprezinta totul.

Octombrie 2003

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu